Motivation til træning

Mange kan nikke genkende til, at man virkelig bare ikke er motiveret for at træne, og man nærmest skal slæbe sig selv ind i motionscenteret eller ud på løbestien, for at man kan tvinge sig selv igennem den daglige træning. For mange er den velkendte følelse, man får i kroppen efter man har trænet, nok til at man vil gøre det igen. Det er en super fed følelse af velvære, en følelse af at man bliver stærkere og er træt fordi man har knoklet.

Man kan ikke være lige motiveret hver dag

Mange, specielt piger, har for det mest et eller andet med sin krop, som man ikke er tilfreds med. Man sidder og kigger på lækre billeder på de sociale medier, og tænker at sådan vil man også se ud, gad vide hvad de spiser og hvad de gør. Har de mon aldrig en dårlig dag? Naturligvis har alle dage, hvor man ikke kan se nogen mening med, at man skal stå op før solen og træne en times cardio eller lignende inden arbejde. Når man har disse dårlige dage, gælder det om at have noget, som man ved, motiverer en. Så kan man måske alligevel få sig selv hevet med op og træne.

 

Det handler også om, at man skal gøre træning til en rutine i sin hverdag. Tvinger man sig selv op i motionscenteret eller ud på den sædvanlige løberute rimelig ofte i en periode, så bliver det en del af sin hverdag, som man ikke vil undvære.

 

Hold pause og få ny energi

Somme tider kan det også give et ekstra boost, hvis man holder pause fra træning en uge eller nogle dage, og giver sig selv lov til at spise junkfood og masser kalorier. Så kan man føle sig så tilpas usund, at man er klar til at give den gas til træning i perioden efter.

Categories : Sundhed